Top 10 senarai pemain bola sepak dibayar tinggi pada 2011. ~ asapstock.blogspot.com

Wednesday 19 October 2011

Top 10 senarai pemain bola sepak dibayar tinggi pada 2011.

10. Steven Gerrard - Liverpool & England - $18million

Kapten liverpool dan kadang-kadang England.Menandatangani bersama REDS sehingga 2013 dan mempunyai tawaran penajaan utama Adidas dan Lucodaze.

9. Frank Lampard - Chelsea & England - $19.3million
Frank telah menonjol sebagai salah seorang daripada sepuluh orang penerimaan gaji terbanyak tahun 2011.Frank menikmati tawaran pengesahan dengan Adidas,Orange dan rangkaian telefon bimbit..










8. Zlatan Ibrahimovic - Ac Milan & Sweden - $20million

Satu lagi nama yang kekal dalam kelompok sepuluh teratas sejak dari 2009.Beliau mempunyai tawaran dan sokongan hebat dari NIKE.







7. Carlos Tevez - Manchester City & Argentina - $20.5million

Berhijrah dari merah(man U) ke biru(man city) dipersoalkan ramai orang sehingga kini.Adakah permindahan beliau semata-mata didorong oleh wang.Sukar untuk diberitahu,tetapi yang pasti gaji yang lumayan setiap minggu daripada City dan penjanjian penajaan yang agak besar dengan NIKE.

6. Ronaldinho - AC Milan & Brazil - $23million

Ia lucu,Tetapi kita masih mendengar apa-apa praktikal tentang ronaldinho selama bertahun-tahun.Namun dia masih kekal di kalangan 10 teratas pemain bola sepak yang dibayar tinggi pada tahun 2011.Sering kali dianggap sebagai "pemain mewah" oleh pihak-pihak media tertentu.masih di ketengahkan dalam iklan 2010 piala nike walaupun telah digugurkan dari sekuad Brazil.











5. Thierry Henry - New York Red Bulls & France - $24million

2 tahun tersenarai dalam carta penerimaan gaji terbanyak.Pemain yang berkaliber tinggi.Henry telah sentiasa dianggap sebagai pemain bola sepak kormesial untuk dipasarkan.








4. Kaka - Real Madrid & Brazil - $25million

2010 Kaka kurang beraksi kerana akibat kecederaan.Pemain yang hebat dan pastinya cerita mengenai beliau selalu dikejar oleh wartawan.kaka ternyata gembira apabila diberi penajaan hebat dari Giorgio Armani dan NIke.















3. Cristiano Ronaldo - Real Madrid & Portugal - $40million

Semua sedia maklum bahawa cristiano ronaldo merupakan patung emas bagi Nike.Begitu ramai pihak penaja untuk mendapatkan beliau bagi mempromosikan produk.Ronaldo dianggap banyak keistimewaan dalam kancah dunia bola sepak.















2. David Beckham - LA Galaxy & England (?) - $40.5million

Walaupun sudah dianggap tua,namun khidmat David Beckham masih ditagih LA Galaxy yang sanggup berbelanja besar bagi mendapatkan beliau.Beliau juga menerima penajaan yang hebat dari Adidas dan Motorola.




















1. Lionel (or Leo) Messi - Barcelona & Argentina - $44million

Messi merupakan pemain lincah yang mendatangkan gerun pada pihak lawan ketika berdepan denganya.jesteru itu layak la messi diangkat pemain terbaik dunia dan penerimaan bayaran paling tinggi setakat ini.Beliau ditaja oleh Adidas,Pepsi dan Permainan Video Konami.






*Saffe Sali Diramalkan Mengisi Carta Untuk 10 Senarai Penerimaan Gaji Lumayan Pemain Bola Sepak Untuk Tahun 2012.

No comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by asapstock.blogspot.com | Bloggerized by asap The Doctor - Premium Blogger | Enterprise Project Management