Dalglish serius pertemuan Reds, United (14oct 2011) ~ asapstock.blogspot.com

Thursday 13 October 2011

Dalglish serius pertemuan Reds, United (14oct 2011)

LIVERPOOL - Kenny Dalglish menempelak Alex Ferguson apabila menyatakan pertembungan Liverpool dan Manchester United esok sebagai bukan 'yang terbesar musim ini'.

Ferguson sering menyemarakkan permusuhan antara dua gergasi Barat Laut itu setiap kali tiba pertembungan mereka tetapi Dalglish tidak berfikir sedemikian.

Bos Anfield itu sebaliknya menyifatkan ia sama penting seperti lain-lain perlawanan.

"Ramai menganggap perlawanan ini sebagai yang terpenting musim ini namun saya tidak melihat mana-mana perlawanan sebagai besar atau kecil.

"Ia satu lagi perlawanan yang tiga mata menjadi rebutan," kata King Kenny.

Pengurus Scotland itu bagaimanapun mengakui inilah peluang terbaik untuk menghadirkan kekalahan pertama United dan bergerak tiga mata menghampiri musuh tradisi mereka itu.

"Perbezaan kali ini ialah jika kita menang, kita akan menghampiri mereka. Ini peluang membantu diri kami dan pada masa sama mencalar rentak mereka," tambah Daglish.

Liverpool memilik kelebihan rekod ke atas United dengan tiga kemenangan berturut-turut di Anfield, termasuk empat daripada enam pertemuan terbaru.

Namun, Dalglish beranggapan statistik itu tidak membawa sebarang makna esok.

"Musim lalu, kita bermain dengan bagus dan menang 3-1. Namun, pertembungan kali ini pasti sengit, masing-masing tidak akan memberi laluan mudah sepanjang 90 minit perlawanan. Begitulah saingan sebenar Liga Perdana,"

No comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by asapstock.blogspot.com | Bloggerized by asap The Doctor - Premium Blogger | Enterprise Project Management