Peluang Ronaldo pecah rekod (26oct 2011) ~ asapstock.blogspot.com

Tuesday 25 October 2011

Peluang Ronaldo pecah rekod (26oct 2011)

MADRID: Cristiano Ronaldo mencipta hatrik untuk membantu Real Madrid membelasah Malaga 4-0 dan kini berpeluang cerah untuk memecahkan rekod 100 gol apabila gergasi Sepanyol itu bertemu Villarreal, pertengahan minggu ini.

Sebelum pertemuan dengan Malaga Ronaldo sebelum ni ketandusan gol ketika rakan sepasukan mencipta jaringan untuk Real, termasuk tiga hatrik yang disempurnakan Gonzalo Higuain, satu daripadanya bersama skuad kebangsaan Argentina.


Gol terakhir dilakar olehnya di saingan liga hadir kira-kira sebulan lalu ketika menentang Rayo Vallecano tetapi tiga gol dijaringkan Sabtu lalu meletakkannya penjaring terbanyak bersama Lionel Messi dari Barcelona dengan 10 gol.

Ronaldo meledakkan hatrik dalam tempoh 15 minit pada babak pertama dan berpeluang menambah satu lagi gol tetapi sepakan percuma yang diambilnya tersasar.


“Saya sangat gembira dengan tiga gol ini tapi yang penting kami berjaya mencatat kemenangan,” kata bintang Portugal itu yang kini sudah menjaringkan 98 gol buat Real.


“Kadang kala anda membantu pasukan dan pada waktu lain menjaringkan gol. Itulah cara kerja berpasukan. Saya tidak terlalu risau apabila gagal menjaringkan gol. “Pasti menarik andai berjaya mencapai 100 gol pada musim ini tapi kejayaan pasukan lebih penting dan kini kami berdepan satu lagi tugas penting bertemu Villarreal.” Messi pula melalui detik suram apabila gagal menyempurnakan sepakan penalti ketika Barcelona sekadar seri tanpa jaringan dengan Sevilla sekali gus menyaksikan mereka berada di belakang Real yang menduduki tempat kedua sementara Levante mengungguli tangga teratas liga.

Messi perlu kembali kepada prestasi sebenar di Grenada dan jurulatih Barcelona, Pep Guardiola yakin aksi kurang meyakinkan Messi sejak kebelakangan ini tidak akan menjejaskan prestasi keseluruhannya.


“Mentalnya sangat kuat. Meskipun gagal menyempurnakan sepakan penalti, Messi pasti akan menjaringkan gol pada perlawanan lain,” katanya

No comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by asapstock.blogspot.com | Bloggerized by asap The Doctor - Premium Blogger | Enterprise Project Management